-
သတၱဌာန (၇) ဌာန
၁။ ေဗာဓိကင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ (ပထမသတၱာဟ)ပထမသတၱဟသည္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္ျဖစ္ပါသည္။ အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္သည္ ေဗာဓိပင္ၾကီးႏွင့္ ေစတိေတာ္ၾကားတြင္တည္ရွိျပီး အလ်ား (၇) ေပ (၁၀) လက္မ၊ အျမင့္ (၃) ေပရွိ၍ ေက်ာက္တံုးကုိ ထုလုပ္ထားပါသည္။ယခုျမင္ရေသာ ေဗာဓိပင္သည္ မူလေဗာဓိပင္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ မူလေဗာဓိပင္၏ ေတာင္ဘက္ကုိင္းကို သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး၏ သားေတာ္ႏွင့္သမီးေတာ္တို႔မွ အဓိ႒ာန္ျပဳ ျဖစ္ယူ၍ သီဟိုႏီုင္ငံတြင္ စိုက္ပ်ိဳးထားရာ ယေန႔တိုင္ဖူးျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ယခုေတြ႕ရေသာ ေဗာဓိပင္သည္ ၁၈၇၀ ခု ေက်ာက္စာမင္းၾကီး ကံနင္ဟန္မွ ယခင္အပင္အိုၾကီး၏ မ်ိဳးေစ့မွ ယူထားေသာ အပင္ငယ္ျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ ေဗာဓိပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေဗာဓိပင္ကိုေနာက္မွီျပဳ ၍ အပင္ရင္းပလႅင္ေတာ္၌ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရေတာ္မူေၾကင္း ျပဆိုခဲ့ျပီးျဖစ္၍ ဗုဒၵဘာသာဝင္တို႔ ရွိခိုးပူေဇာ္ထိုက္ေသာ ေစတီ (၄) မ်ိဳးအနက္ ပရိေဘာဂေစတီေတာ္ျဖစ္၍ ရုိေသရွိခိုးပူေဇာ္ပါက အက်ိဳးမ်ားႏိုင္ပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔ တြင္ ငါသည္ ဤအပရာဇိတပလႅင္ကိုရရွိဖိုရန္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းမွ် ပါရမီ (၁၀) ပါးတရားတို႔ကို ျဖည့္ဆည္းခဲ့ရသည္။ ငါ၏ခႏၵာကိုယ္၊ သား၊ သမီး၊ ဇနီး၊ တို႔ကိုလည္းေပးလွဴ ခဲ့ရျပီ။ ၍ပလႅင္သည္ မာရ္ငါးပါးကို တစ္စမၾကြင္း အရွင္ေအာင္းေသာပလႅင္ျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ ရြင္လန္းဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖစ္ကာ ထိုအပရာဇိတပလႅင္ထက္တြင္ ခုႏွစ္ရက္ၾကာမွ် ဈာန္သမာပတ္ဝင္စားလ်က္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားတို႔ကိုဆင္ျခင္ျပီး ပလႅကၤသတၱဟ စံေတာ္မူသည္။
၂။ အနိမိသေစတီေတာ္ (ဒုတိယသတၱာဟ)ေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္ ကုန္းျမင့္ေပၚမွာ တည္ရွိပါသည္။ ဥာဏ္ေတာ္မွာ (၅၅) ေပရွိ၏။ လိုဏ္ဂူမုဒ္ဦး၏ အတြင္းတြင္ ဘုရားဦးရုပ္ထုေတာ္ တည္ရွိပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ေစတီေတာ္ေနရာတြင္ ရပ္ေတာ္မူျပီး ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ကို ခုႏွစ္ရက္ပတ္လံုး တစိမ့္စိ္မ့္ ရႈစားေတာ္မူရာ ဌာနျဖစ္ေတာ္မူပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရဟတၱဖိုလ္ သမာပတ္မွ ထေတာ္မူ၍ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ မယံုမွာကို ဖယ္ခြာရန္ ေကာင္းကင္သို႔ပ်ံတက္လ်က္ ေရမီအစံုစံု တန္ခိုး ျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မူသည္။ ထိုေနာက္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရရွိရာ ေနရာျဖစ္ေသာ မဟာေဗာဓိပင္ႏွင့္ အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္ကို မ်က္လံုးေတာ္မမွိတ္ဘဲ ခႏွစ္ရက္မွ စူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္ကာ အနိမိသသတၱဟစံေတာ္မူသည္။
၃။ ရတနာစၾကၤန္ေတာ္ (တတိယသတၱာဟ)ေစတီေတာ္ၾကီး၏ေနာက္ဘက္ကပ္လွ်က္ တည္ရွိေနပါသည္။ အလွ်ား (၆၀) အနံ (၄) ေပ အျမင့္ (၃) ေပ အုပ္ခံုေပၚတြင္ ၾကြခ်ီရာေျခေတာ္ရာအျဖစ္ ၾကာပြင့္ (၁၉) ပြင့္ ထုလုပ္ထားပါသည္။ ပလႅင္ေတာ္ႏွင့္ အန္ိမိသဌာန (၂)ၾကား၌ ရတနာစၾကၤန္ေတာ္ဖန္ဆင္၍ ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္ စၾကၤန္ၾကြေတာ္မူပါသည္။ နတ္ျဗဟၼာမ်ားက ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခုႏွစ္ရက္တိုင္ ပလႅင္ေတာ္ကို စိုက္ၾကည့္ျခင္းသည္ ကိေလသာရွိေသးေၾကာင္း အထင္လြဲၾက ကုန္၏။ ထိုအခါျမတ္စြားဘုရားရွင္က အထင္လြဲမႈကိုပယ္ဖ်က္ရန္ ေကာင္းကင္၌ ရတနာစၾကၤန္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္ႏွင့္ အနိမိသေစတီေတာ္တို႔၏ အၾကား အေရွ့အေနာက္ အလွ်ားရွိေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔၏ဖန္ဆင္းအပ္သည့္ ရတနာစၾကၤန္၌ ဖလသမာ ပတ္ဝင္စားရာမွ ခုႏွစ္ရက္မွ် စၾကၤန္ေလွ်ာက္လွ်က္ စကၠမသတၱာဟ စံေတာ္မူသည္။
၄။ ရတနာဃရေရႊအိမ္ေတာ္ (စတုတၳသတၱာဟ)ေစတီေတာ္ၾကီး၏ အေနာက္ယြန္းယြန္း ေပ (၃၀၀) ခန္႔အကြာတြင္ရွိသည္။ ၁၄ ေပ x ၁၁ ေပ က်ယ္ဝန္းေသာ တုိက္ခန္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ အတြင္၌ေဗာဓိသတၱရုပ္ထုရွိပါသည္။ နတ္တို႔ဖန္ဆင္းေသာ ရတနာဃရ ေရႊအိမ္ေတာ္တြင္ ခုနစ္ရက္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူျပီး အဘိဓမၼာ ခုနစ္က်မ္းကို ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္သံုးသပ္ေတာ္မူရာ ေနာက္ဆံုး ပ႒ာန္က်မ္းၾကီးကို ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကုိယ္ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ ေပၚထြက္ကြန္႔ျမဴးပါသည္။ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္သည္ အဆံုးမရွိအနႏၱအာကာသၾကီးထဲသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာေဗာဓိပင္မွ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အရပ္တြင္ နတ္ျဗဟၼာတို႔ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ ရတနာဃရေရႊအိမ္၌ ခုနစ္ရက္မွ် ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြစံေတာ္မူကာ အဘိဓမၼာပိဋကကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္လွ်က္ ရတနာဃရသတၱာဟ စံေတာ္မူသည္။
၅။ အဇပါလနိေျဂာဓ (ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္) (ပဥၥမသတၱာဟ)ေစတီေတာ္ၾကီး၏ အေရွ႔မုဒ္တည့္တည့္ ေပ (၂၀၀) ခန္႔အကြာတြင္တည္ရွိပါသည္။ အေရွမုဒ္ေလွခါး ဆင္းဆင္းခ်င္း အလည္တည့္တည့္၌ တည္ရွိပါသည္။ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ ပင္ကုိယ္ေတာ့မေတြ႔ရေတာ့ပါ။ ၄င္းေနရာတြင္ အေသာကမင္းၾကီးမွ ေက်ာက္တိုင္ၾကီးတစ္တုိင္ စိုက္ထူထားပါသည္။ မူလအျမင့္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ ၁၂ ေပ၊ ၁၃ ေပ ခန္႔ က်ိဳးေနေသာေက်ာက္ တိုင္ၾကီးကို အထင္ကရေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ျမတ္စြာဘုုရားသည္ မဟာေဗာဓိပင္မွ အေရွ႔အရပ္၌ တည္ရွိေသာ အဇပါလေညာင္ပင္ရင္းသို႔ ၾကြေတာ္မူျပီး ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး တရားကိုဆင္ျခင္ကာ ဖလသမာပတ္ဝင္စားလ်က္ အဇပလသတၱာဟ စံေတာ္မူပါသည္။
၆။ မုစလိႏၵာအိုင္ (ဆဌမသတၱာဟ)မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ၾကီး၏ အေရွ႔ေတာင္အနီးတြင္ တည္ရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လွဴဒါန္းထားေသာ နဂါးပတ္ဘုရားကို ၄င္း မုစလိႏၵအိုင္တြင္ မ်က္ဝါထင္ထင္ဖူးျမင္ႏိုင္ပါသည္။မုစလိႏၵာအိုင္အနီး က်ီးပင္အရင္၌ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး သမာပတ္ဝင္စားေတာ္မူစဥ္ ခုနစ္ရက္တိုင္တုိင္ မိုးေစြ၍ ေလႏုေအးမ်ားလည္း တိုက္ခိုက္ေနပါသည္။ ထိုစဥ္ မုစလိႏၵ နဂါး မင္းမွ အေအဒဏ္ကာကြယ္ရန္ ျမတ္စြာဘုရွားရွင္ကို ခုနစ္ပတ္ရိုက္ေခြ၍ မိုးမမိေစရန္ အေပၚမွ ပါးပ်ဥ္းအုပ္မိုး ပူေဇာ္ခဲ့ပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဇပလေညာင္ပင္ရင္းမွ ဖယ္ခြါ၍ မဟာေဗာဓိပင္၏ အေရွ႕ေတာင္ရွိ မုစလိႏၵာအိုင္အနီး က်ဥ္းပင္ရင္းသို႔ ၾကြသြားေတာ္မူကာ ခုနစ္ရက္မွ် အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာကို ခံစားလ်က္ မုစလိႏၵသတၱာဟ စံေတာ္မူသည္။
၇။ ရာဇာယတနလင္လြန္းပင္ (သတၱမသတၱာဟ)ျမတ္စြာဘုရားသည္ က်ဥ္းပင္အရင္မွ ဖယ္ခြါျပီးလွ်င္ မဟေဗာဓိပင္၏ ေတာင္ဘက္ မ်က္ႏွာရွိ လင္လြန္းပင္ရင္းသို႔ၾကြသားေတာ္မူ၍ အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာကို ခုနစ္ရက္မွ်ခံစား ကာ ရာဇာယတနသတၱာဟ စံေတာ္မူသည္။မဟာေဗာဓိပင္ၾကီး၏ ေတာင္ဘက္ ေက်ာက္လက္ရမ္းတိုင္းႏွင့္ ကိုက္ (၂၀) အကြာတြင္ရွိ ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္၊ လင္လြန္းပင္ရိပ္၌ သတၱမ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ဖလသမာပတ္ ဝင္စားေတာ္မူပါသည္။(၄၉) ရက္ေျမာက္ေသာေန႕၌ လွည္ကုန္သည္ တဖုႆ ႏွင္ ဘလႅိကတို႔ ေပါက္ေပါက္ဆုပ္ႏွင့္ (ပ်ားႏို႔ဆြမ္း) ဆက္ကပ္ေသာေနရျဖစ္ေပသည္။ မူလလင္းလြန္းပင္ေနရာ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေျခလွ်င္ေဟာင္တက္ အသင္း ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဗိုလ္မႈၾကီး ဦးလွေအာင္မွ လင္းလြန္းပင္တစ္ပင္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ပါသည္။
ပံုမပါဒါေတြကိုေနာက္မွျပန္တင္ေပးပါမည္သည္းခံၾကပါ။
မဇၥ်ိမတရားဝိုင္း
စာေရးသူ၏ အမွာ
စာေရးသူရဲ့ ဒီဘေလာ့ေလးကို
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၄ ခုႏွစ္၊
(10-06-2012)အဂၤါေန႔တြင္
စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ပါသည္။
စာေရးသူသည္ ပညာရွင္တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ
စာေရး၀ါသနာ ပါသူသာျဖစ္ပါသည္။
အမွားဟူသည္ ေမာဟမကင္းသူတိုင္း၌
ရွိၾကသျဖင့္ ဤဘေလာ့တြင္ တစ္စံုတစ္ရာေသာ
အမွားကို ေတြျမင္ခဲ့ေသာ္
မိမိေရးသားသည့္ဘေလာ့အလား
အမွန္သို႔ေရာက္ေအာင္ ျပင္ဆင္
ဖတ္ရႈႏိုင္ၾကပါေစဟု ဟန္ေဆာင္မႈကင္းစြာျဖင့္
ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ဆင္းရဲျခင္းဟူသမွ်
ကင္းေပ်ာက္၍ ခ်မ္းသာဟူသမွ် ေရာက္ရွိခံစားႏိုင္
ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳဆုေတာင္းရင္း
ခ်စ္စြာေသာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားရဲ႕
ေမတၱာကိုခံယူလွ်က္..... စာေရးသူ
အရွင္ဓမၼဓဇ(ကုသိနာရံု၊ အိႏၵိယ)
စာေရးသူအားဆက္သြယ္ရန္
Email.dhammadaja2000@gmail.com
ashindhammadaja@gmail.com
Mobile.+91 9651394105
ashindhammadaja@gmail.com
Mobile.+91 9651394105
မဇၥ်ိမဧည့္သည္မွတ္တမ္း
မဇၥ်ိမခရီးစဥ္ေန႔ရက္မ်ား
Powered by Astrology Calendar
လုဘဝ၏ အဆင့္အတန္း
။။ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊
ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ရွိျခင္းတို႔သည္
လူ အဆင့္အတန္း မဟုတ္ပါ။
ရိုးသားျခင္း၊ ၾကိဳးစားျခင္း၊
သစၥာရွိျခင္း၊ မွန္ကန္ျခင္း၊
စဥ္းကမ္းရွိျခင္းတို႔သည္။
လူေလာကတြင္ လူျဖစ္ေနေသာ
လူတစ္ေယာက္၏ အဆင့္အတန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။။