• အသိဥာဏ္ရဖုိ႔ အသက္ရွင္တာ

            ဘဝမွာ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ တန္ဖိုးရွိရွိ ေနနည္းကို သိဖို႔လိုတယ္ေနာ္။ လူေတြက စာဝတ္ေနေရးအတြက္ လံုးပန္ေနၾကတယ္၊ ဘဝကိုဘယ္လိုေနသြားၾကမလဲ (How to live a meaningful life) ဆိုတာကို သိပ္မစဥ္းစားဘူး၊ ဘဝကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ တန္ဖိုးရွိရွိ ဘယ္လိုေနရမယ္ဆိုတာ သိဖို႔လိုတယ္၊ အဲဒီလို မသိလိုရွိရင္ အသက္ႀကီးသြားတဲ့အခါ ၾကာေလအသံုးမက်ေလ ျဖစ္လာတယ္၊ ေတာ္ေတာ္အားငယ္စရာ၊ ေတာ္ေတာ္စိတ္ညစ္စရာေကာင္းတယ္။
              ေနတတ္ရင္ ဘဝဟာ ၾကာေလ တန္ဖိုးရွိေလ၊ ၾကာေလ ေက်နပ္မႈအမ်ားႀကီးရေလ ျဖစ္လာတယ္၊ ငါ့ဘဝဟာတန္ဖ္ိုးရွိလိုက္တာ၊ ငါ့အခ်ိန္ဟာတန္ဖိုးရွိလိုက္တာဆိုတာ ေကာင္းေကာငး္သိတယ္၊ တစ္ေန႔တာ တစ္ေန႔တာ ကုန္သြားတာအင္မတန္ တန္ဖိုးရွိရွိ ေလးေလးနက္နက္ ကုန္သြားတာပဲ၊ ေက်နပ္ေနတယ္။
    အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိရွိ မေနဘဲနဲ႔ အင္တစ္ေန႔ေတာ ကုန္သြားျပီ၊ ေသဖို႔ တစ္ေန႕နီလာျပီ ဆုိျပီး စိတ္ညစ္ေနလို႔ ဘာမွမထူးဘူး၊ တစ္ေန႕တာကုန္သြားျပီး၊ ငါ တန္ဖုိး ရွိရွိ ေနခဲ့ရဲ႔လား၊ အဲဒါကို စဥ္းစား၊ အကယ္၍တန္ဖိုးရွိ္ရွိေနခဲတယ္ဆိုရင္၊ ကုန္သြားတာကို ဝမ္းနည္းေေနဖို႔ မလိုပါဘူး၊ ႏွေျမားေနဖုိ႔ မလိုဘူး၊ တန္ဖိုးရွိရွိမေနဘဲ အလကား အခ်ိန္ကုန္သြားရင္ေတာ ေတာ္ေတာ္ဝမ္နည္းစရာေကာင္းတယ္၊ ေတာ္ေတာ္္ႏွေျမားစရာေကာင္းတယ္။
              ေနံစဥ္ သတိေန႔ ေနသြားရင္ ေနာက္ဆံုုး ေသခါနီးမွာလည္းပဲ အထူးေၾကာင္းၾကစစ္ေနစရာမလုိပါဘူး၊ ဒီလိုပဲ ခႏၶာမွာ သတိေလး ကပ္ျပီးေတာ သိျပီးေတာေနသြားရမွာပဲ၊ ဝမ္းနဲျခင္း၊ အားငယ္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း၊ စြဲလမ္းျခင္း၊ တြယ္တာျခင္း မရွိဘဲနဲ႔ သတိေလးနဲ႔ သိ သိ သိ သိျပီေတာပဲ စုတိစိတ္ က်သြားႏိုင္တယ္၊ တရားကို ထိထိမိမိအားထုပ္ထားႏိုင္ရင္ ေသခါနီးမွာေတာင္ ကပ္ျပီးေတာ့ တရားထူးရသြားတာရွိတယ္၊။
              ေသခါနီးမွာတရားရႈမွတ္ရင္းနဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာရွိတယ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြာတာရွိႏုိင္သလို ဒီ့ေအာက္အဆင့္ေတြလည္းရွိတာပါပဲ၊ အနာဂါမ္ျဖစ္္ႏိုင္တယ္၊ သကဒါဂါမ္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊
    အကယ္၍ေသာတာပန္မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ ေသသည္အထိ တရားရႈမွတ္တဲ့သူဟာ၊ ေသမွန္ေတာင္မသိဘူး၊ ဟိုဘက္ဘဝေရာက္တဲ့အခါ တရားရႈမွတ္လွ်က္ပဲျဖစ္ေနတယ္။
              ေသတယ္ဆိုတာ ဖ်က္ခနဲ မိုက္ခနဲ ျဖစ္သြားသလိုပါပဲ၊ စုတိစိတ္ဟာဘဝင္စိတ္နဲ႔ တူတယ္၊ ျဖစ္တဲ့အေျခအေန မတူလို႔ နာမည္လြဲ ေခၚထားတာပါ၊ ပဋိသေႏၶစိတ္ရယ္၊ စုတိစိတ္ရယ္၊ ဘဝင္စိတ္ရယ္ သေဘာသဘာဝ အကုန္တူတယ္၊ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ပဲ ကြာတယ္။ ေန႔စဥ္သတ္ိေန႔ေနျပီး ေသခါနီးမွာ သတိနဲ႔ေသသြားမယ္ဆိုရင္ ေသတာေတာင္သိလိုက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဖ်က္ခနဲ႔ဘဝင္စိတ္က်သြားတဲ့ သေဘာဘဲ၊ စုတိစိတ္က်တယ္ဆိုတာနဲ႔ ဟိုဘက္မွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျပန္ျဖစ္သြားတာ၊ သည္ၾကားထဲမွာ ဘယ္ေလာက္မွ မၾကာဘူးေနာ္၊ တစ္ဆက္တည္းပဲ၊ တကယ္ေတာခႏၶာရဲ႔ ရုပ္ဇိဝိတိေျႏၵေတြပဲ ခ်ဳပ္တာ၊ နာမ္ဇိဝိတေျႏၵက အေၾကာင္းအက်ိဳးလိုက္ျပီးဆက္ျဖစ္တယ္၊ အရဟတၲမဂ္ေရာက္ျပီး ပရဗၺာန္ျပဳျပီးမွ အျပီးခ်ဳပ္တာပါ။
              အဲဒၤီေတာ တရာရႈမွတ္ရင္းနဲ႔ ေသတဲ့လူဟာ တစ္ဆက္တည္းပဲ ရႈမွတ္လွ်က္သားႀကီး ဟိုဘက္ ဘဝထိေအာင္ ပါသြားတာပဲ၊ ဒီလို တရားရႈမွတ္ရင္းနဲ႔ေသတဲ့လူဟာ မေကာင္းတဲ့လားရာဂတိ ေရာက္သြားႏိုင္သလား၊ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး၊ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ေသနည္းပဲ၊ ဒီနည္းနဲ႔ေသသြားရင္ ေသတဲ့အခါမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟမပါေတာဘူး၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ၊ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶျဖစ္တယ္၊ အင္မတန္ ဥာဏ္ထက္ျမက္တဲ့ ပဋသေႏၶျဖစ္တယ္၊ ေရာက္သြားတဲ့ဘဝမွာ တရားကိုပိုျပီးေတာ အားထုတ္လို႔ရွိရင္ ပိုျပီးေတာ လြယ္လြယ္ကူကူ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အသိဥာဏ္ ရင္က်က္ျပီး တရာထူးရႏိုင္တယ္၊ အင္မတန္အက်ိဳးမ်ားတာပဲေနာ္။
              ဒါေၾကာင္း အခု လက္ရွိရထားတဲ့ အေျခအေနကို တန္ဖိုးရွိရွိသံုးပါ၊ အခ်ိန္ဟာေရႊထက္ တန္ဖိုးရွိတယ္၊ ေရႊက်င္ဖ္ို႔သြာတဲ့လူေတြဟာ ေရႊအတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ မေတြ႔ရဘူး၊ သဲေတြ ႏုန္းေတကို ေဆးရင္း ေဆးရင္း နဲနဲခ်င္း နဲနဲခ်င္း ေရႊကိုရတာ…..။အင္မတန္ အဖိုးတန္တယ္၊ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ့္ဘဝမွာ  ရွိသမွ် အခ်ိန္ေလးေတြကို တစ္ခ်က္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ႀကိမ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္ရႉတာေလးကို သတိ ကပ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ရလိုက္တဲ့ ဒီတည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္တဲ့ ပစၥဳပၸန္တည့္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကိုပဲ တန္ဖိုးထားလိုက္ပါ။
              ဆယ္ႀကိမ္ေလာက္ သတိကပ္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စုမိသြားျပီ၊ ငါးမိနစ္ဆိုရင္ နဲတာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီလိုနဲဆယ္မိနစ္၊ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ ၾကာေအာင္ သတိကပ္ႏိုင္တယ္၊ အက်င့္ပါသြားတဲ့ လူဆိုရင္ ဒီလိုတရားသတိနဲ႔ေပ်ာ္သြားျပီး
    ေနလိုက္ေတာတာပ၊ ဘယ္ႏွစ္နာရီ ၾကာသြားမွန္ေတာင္ မသိလိုက္ဘူး၊
              သဒၶါတရားေကာင္းေကာင္း ဥာဏ္ပါပါနဲ႔လုပ္ရင္ ဒီအလုပ္ကအင္ မတန္တန္ဖိုးရွိတယ္၊ လုပ္ရက်ိဳးနပ္တယ္၊ ဒီလို နည္းနည္းက စျပီးလုပ္ရင္နဲ႔ အကိ်ဳးရွိမွန္သိျပီး စြဲစြဲျမဲျမဲ လုပ္သြားတဲဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ သူတို႔ဟာ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔တျခား အသိဥာဏ္ေတြ
    တိုးတက္လာတယ္၊ ရင့္က်င့္လာတယ္၊ တရာကပဲ သူ႔ဟာသူဆြဲေခၚသြားတာပါ။
              တစ္မိနစ္ရရ ႏွစ္မိနစ္ရရ မရမက ကုတ္ကပ္ျပီး ယူတဲ့သူဟာ ေန႔တစ္ဝက္ေလာက္ရရင္လဲ ဆံုးရႈံးမခံဘူး၊ တစ္မိနစ္ေတာင္ အဆံုးရႈံးမခံဘူးဆိုေတာ ေန႔တစ္ဝက္ရရင္လည္း ရေအာင္း ယူမွာပဲ၊ ဒီလိုလုပ္တဲ့တပည့္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ တစ္ရက္အားရင္ တစ္ရက္ ေအးေအးေဆးေဆး တရားအားထုပ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ မနက္အားရင္ ရိပ္သာတစ္ခုခုကိုသြားျပီး တရားအားထုပ္လိုက္တယ္၊ ေန႔လည္(၁၂)နာေလာက္က်ေတာ ျပန္လာတယ္၊ အိမ္မွာဆိုရင္ လုပ္စရာေတြက ေပၚတက္တာကိုး၊ ဒီလိုအခ်ိန္ကို မရမကရေအာင္ယူမွျဖစ္မယ္။
              အခ်ိန္မရွိဘူး အခ်ိန္မရွိဘူးဆိုျပီး အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းပိုက္ေနတာပဲ၊ အခ်ိန္ရသေလာက္ယူတတ္တဲ သူဆိုရင္ နဲနဲရ နဲနဲယူမယ္၊ မ်ားမ်ားရ မ်ားမ်ားယူမွာပါပဲ၊ မယူတတ္တဲ့လူဟာ မ်ားမ်ားရရင္လည္း မယူျဖစ္ပါဘူး၊ ဟိုကိစၥေပၚျပန္ျပီ ဒီကိစၥေပၚျပန္ျပီနဲ႔ တျခားဦးစာေပး ကိစၥေတြက  မ်ားေနတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ တရားနဲေနခ်င္တဲ့သူဆိုရင္ အေရးမႀကီးတဲ့ ကိစၥေတြကို အေရးမႀကီးမွန္း သိသြားတယ္၊ ေဘးဖယ္ခ်ထား လုိက္ေတာ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘဝက ၾကာေလ တန္ဖိုးရွိေလ၊ အဓိပၸါယ္ရွိေလ ရွင္းေလျဖစ္လာတယ္။
              လူ႔ဘဝမွာ အႏွစ္သာရဟာ အသိဥာဏ္ပါ၊ စားဝတ္ေနေရးဆိုတာ မလုပ္မျဖစ္လုိ႔လုပ္ရတာပါ၊ စားဝတ္ေနေရး အတြက္ အသက္ရွင္ေနရတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါကို နက္နက္ နဲနဲနားလည္ဖို႔လိုတယ္၊ စာဝတ္ေနေရး အသင့္အတင့္ျပည့္စံုျပီ ဆိုရင္ ဒီ့ထက္ အေရးႀကီးတဲအလုပ္၊ ရွိေသးတယ္။
              လူတိုင္း ပါရမီရွိတဲ့ လူေတြခ်ဲပါပဲ၊ ကုသိုလ္ေၾကာင္း လူဘဝကိုရတာ၊ ငုပါေနတဲ့ အခံဓါတ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ အခုပစၥဳပၸန္မွာႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္၊ ငုပါေနတဲ့အခံဓါတ္ေတြ ပြင့္ ထြက္လာလိမ့္မယ္။
              အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပါရမီ ရွိမွရွိရဲ႔လားလို႔ ေတြးပါနဲ႔၊ ဘဝသံသရာႀကီးက အင္မ တန္ရွည္တယ္၊ ဒီေလာက္ရွည္တဲ့သာသရာႀကီးမွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မရွိခဲဖူးလို႔ ေျပားလို႕ရမလား၊ မလုပ္ဘူးတဲ့ကုသိုလ္ဆိုရင္ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ပဲရွိတယ္၊ ေလာကီကုသိုလ္က အကုန္လုပ္ဖူးပါတယ္၊ အကုသိုလ္လည္း လုပ္ဖူးတာပဲ။
              ကုသိုလ္ကို ပါရမီရွတယ္လို႔ပဲ စိတ္ခ်လက္ခ် ယံုၾကည္ထားပါ၊ လူ႔ဘဝကိုလည္းရတယ္၊ တရားကိုလည္း နာခြင့္ရတယ္၊ တရားအာထုပ္ဖို႔ပဲ လိုေတာတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အခ်ိန္မရွိဘူးလို႔ မေျပားပါနဲ႔၊ ရသမွ်အခ်ိန္ကိုကုတ္ ကပ္ယူျပီးေတာ့ သတိပ႒ါန္တရားကို လုပ္ၾကပါ၊ သတိပ႒ါန္တရားကို စြဲစြဲ ျမဲျမဲလုပ္ႏိုင္ၾကျပီး စိတ္ရဲ႕ ခ်မ္းသာမႈကို ရႏိုင္ၾကပါေစ။

မဇၥ်ိမတရားဝိုင္း